Legnépszerűbb síterepek

Havas sportok

Balesetvédelem

Milyen térdrögzítőt válasszunk?

térdrögzítőSízés közben elég egy rossz mozdulat, s a térdünkben hasító fájdalmat érzünk; máris vége az élvezetnek. De jó lett volna egy térdrögzítő! És milyet kellett volna választani? A legegyszerűbb egy jó vastag gumiharisnya. A kisebb ízületi gyulladások esetén kellemes hatású, az ízületre ható enyhe nyomásával csökkenti a duzzanatot, de stabilizáló hatása nincs. Ha viselőjének térdkalácsa már nem teljesen érintetlen, még panaszt is okozhat. Amennyiben a térdgumi közepe nincs kivágva, akkor a térdkalácsot nyomva annak terhelését fokozza.

A legtöbb térdrögzítő valamilyen merevítő sínnel van ellátva. Ezek a sínvázas eszközök azonban nem óvnak a térdre ható csavaró erők ellen. A baj rendre akkor érkezik, amikor a térdet mozgató izmok ellazult állapotban vannak. A térd sajátos szerkezetéből adódóan, ha a combizmok erősen feszülnek, az ízületet megfelelően stabilizálják. Ezzel szemben, ha éppen nem működnek, és jön  valamilyen oldalról támadó erő, esetleg egy csavarás, akkor már csak a szalagok tartják a térdet. Azok pedig viszonylag csekély erők hatására is elszakadhatnak, illetve az ízületi felszínek elcsúszhatnak egymáson. Az optimális térdrögzítő anatómiai kialakítású, hogy mindenütt egyenletes nyomást gyakoroljon a térdízületre és környékére. A térdkalács stabilizálása akkor a legmegfelelőbb, ha a rögzítő valamilyen térdgyűrűvel rendelkezik. Természetesen nem kell mindenkinek térdrögzítő. Aki már nem fiatal, vagy a térde kissé kopott, esetleg enyhén sérült, de szeret síelni, annak ajánlható ilyen segédeszköz.