Legnépszerűbb síterepek

Forró fürdő kilátással

2013-02-12 12:19:00

Luxus és megfizethető fürdőzések

Amikor ifjú titánként megyünk síelni, akkor az a legfontosabb, hogy elcsípjük az első felvonót, hogy egész nap síeljünk a haverokkal, hogy megtaláljuk a legmenőbb éjszakai szórakozóhelyet, ami még olcsó is és mégis a legjobb italokat adják, s hogy éhen ne haljunk a pályán.

Ahogy telik-múlik az idő, már nem csak síelni szeretnénk, hanem jókat enni, természetesen a pálya mellett, ne kelljen messzire menni, a legjobban kezelt pályákon szeretnénk csúszni, és a szállásunk se a „youth hostel” kategóriába tartozzon. Mert már a luxust is szeretjük. Este a finom vacsora és a kis séta után már nem a hangos apres ski partikat keressük, hanem egy jó forró fürdőre vágyunk, melyre az otthoni rohanásban nem jut időnk, és ha még szuper kilátás is párosul hozzá, hát, mi baj lehet belőle?

A szálloda komplexumok felismerték, hogy a szabad ég alatti forró fürdő, jacuzzi milyen vonzerővel is rendelkezik, mennyire hangulatos, így egyre több helyen próbálhatjuk ki a szabad ég alatti fürdőzést.

A világon először, az első ülőlifttel egyetemben, az idahoi Sun Valley síterepen várta a vendégeket forró fürdő a csillagos ég alatt. Nem csoda, hogy az akkori hollywoodi sztárok, mint Clark Gable, Errol Flynn, Marilyn Monroe, Clint Eastwood mind Sun Valley-ba jártak síelni. De a Sun Valley nem nyújtja azt a panorámát, melyet európai társai. Nézzünk körül, hol találjuk a legjobb lehetőségeket a Vén Európában.

The Lodge, Verbier, Svájc,

verbierHuh. Luxus a köbön. Sajnos átlag embereknek nem a megfizethető kategóriába tartozik, de mégis hátha egyszer nyerünk a lottón, vagy szabadalmaztatunk valami szuper találmányt ( mint a Facebook) és akkor már tudni fogjuk, hová érdemes mennünk. Rengeteg forró fürdőt vehetünk holdvilágos éjszakákon, de a Septieme Ciel-i fürdő kilátásához foghatót, csak kevés helyen találunk. A szállás maga Verbier felett, távol a többi épülettől, a zajtól helyezkedik el,így a szabadon gyönyörködhetünk a környező hegyek és a fényes, csillagos égbolt nyújtotta panorámában. Olyan apróságokat már nem is említünk, hogy a szállás hatalmas terekkel vár minket, vagy, hogy belső úszómedence, szauna, masszázs, spa is „tartozék” a külső medence mellett, de saját korcsolya pályánk is van, ha kibéreljük a lakot. S majd elfelejtettük, hogy természetesen rögtön a sípályára léphetünk reggel, nem kell síbuszra várakozni. A szálláshoz személyzet (séf, komornyik, masszázs terapeuta, sofőr, házvezetőnő) is dukál, akik lesik minden kívánságunkat. Az árat kisbetűvel írjuk, hogy ne ijedjen meg senki: heti 59000-94000 angol fontot kell fizetnünk, ha itt szeretnénk pihenni. Igaz, hogy a szállás egész nagy 18 +6 felnőtt töltheti síszabadságát egyszerre itt. Tehát baráti társaságok, hajrá!

De ne aggódjunk mi, átlagemberek. Legalább a fenti panorámához hasonló, és elfogadható áru fatüzeléses kádfürdőt vehetünk Cortina d’Ampezzo-ban, Olaszországban.

Üljünk fel a Cinque Torri felvonóra a sikkes Cortina síterepén, s keressük meg a Rifugio Scoiattoli-t. Pislantsunk körbe, s csukjuk be a szánkat, hiszen a Dolomitok fényképre illő szépsége, és e hegyi étterem, mely 2255 m tengerszintfeletti magasságban az 1960-as években épült, igazán lebilincselő. Az éttermet a híres olasz hegyi vezető Lorenzo Lorenzi építette és még mindig családjának tagjai üzemeltetik. Ebédelhetünk, vagy akár vacsorázhatunk is az étteremben, s ha hosszúra nyúlik az apres ski, akkor sincs gond. A hómobilok levisznek minket a hegyről, vagy ha van hely, akár a hegyen is tölthetjük az éjszakát a kényelmes, de csak az alapellátást nyújtó szálláson.

cortina

Viszont , ha már ellátogattunk ide, akkor fürdőruhát is vigyünk magunkkal. Hiszen a nagy fatüzelésű dézsában megmártózni, hátunk mögött a híres, nagyszerű 5 Torri (5 torony) csúccsal feledhetetlen élmény. A fürdőzést legalább egy nappal az érkezésünk előtt le kell foglalni (érdemesebb előbb). Az egy éjszakás szállás, vacsorával és a fürdőzéssel 54 €-ba kerül fejenként.

Iglu , Zermatt, Svájc

Zermatt planétánk egyik legikonikusabb célállomása a síelni vágyóknak, melyet a Matterhorn Pazar látványa kísér. Több luxus szálláslehetőséget találunk itt, mégis ha különleges fürdő élményre vágyunk látogassunk el az Iglu faluba. A zermatti iglu falu, a többi európai jégfaluval egyetemben minden ősszel újra épül kb. 3000 tonna hóból. Általában karácsony környékén nyílnak és az olvadás vet véget a szezonnak. A zermatti iglu faluban a Gornergrat-on 2727 méteres tengerszintfeletti magasságban mártózhatunk meg a forró vízzel telt kádban. Mi melegíthetne fel jobban?

A romantik lakosztályért például 479 svájci frankot kell fizetnünk, de ezért a csillagos ég alatt mártózhatunk meg saját forró vizes kádunkban. Az ár több szolgáltatást, így például vacsorát, éjszakai hótalpas kirándulást, reggelit (az egyik hegyi étteremben) is tartalmaz. A saját wc-t se felejtsük el!

iglu

Itthon is fürödhetünk a szabad ég alatt síelés után, pl. Egerszalókon, mely a Síparktól egy ugrásra vár minket. Ide kattintva többet is megtudhat Egerszalókról.

Hozzászólások

Régebbi cikkeinket ide kattintva találhatják.